Jak zamówić produkty z refundacją NFZ w sklepie medeocare.pl?
- Znajdź zakładkę „Refundacja NFZ” i kliknij na nią. Lub kliknij tutaj
- Wybierz produkty refundowane, które Cię interesują, dodając je do koszyka. Pamiętaj, że możesz dodać również produkty niepodlegające refundacji.
- Przejdź do koszyka a następnie finalizacji zamówienia. Podaj dane pacjenta, do którego przypisana jest refundacja.
- Na ostatnim etapie zamówienia wpisz we wskazanym numer zlecenia refundacyjnego i PESEL pacjenta.
- Opłać zamówienie. Podany koszt jest już ceną po refundacji, więc nie musisz martwić się zwrotami z dofinansowania!
- Po udanej weryfikacji zlecenia przez Pracowników sklepu zamówienie zostanie wysłane na wskazany adres.
Najczęściej zadawane pytania
Czy muszę mieć jakieś dokumenty na pierwszy zakup pieluchomajtek z refundacją?
Nie potrzebujesz żadnych dodatkowych dokumentów. Będą potrzebne tylko:
- numer PESEL pacjenta,
- numer zlecenia na refundację wyrobów medycznych, wystawiony przez osobę uprawnioną.
Numer zlecenia jest w formacie 5-00000000-00000000 lub 4-cyfrowego PINu (podobnie jak przy eReceptach).
Co to jest kod P.100 i P.101?
Kod P.100 to pacjenci z chorobą nowotworową, a P.101 to pozostali uprawnieni pacjenci. Wszyscy mają limit 90 szt. miesięcznie, chyba że mają dodatkowe uprawnienia 47 DN, 47 ZND lub 47 ZN, które zwalniają z limitu.
Czy mogę zrealizować zlecenie na miniony miesiąc?
Nie można zrealizować zlecenia ze wskazaniem wcześniejszej daty.
Zlecenie jest ważne tylko na miesiące, na które zostało wystawione przez lekarza.
Lekarz może wydać zlecenie na 12 miesięcy, ale można je zrealizować w aptece lub sklepie medycznym na maksymalnie 6 miesięcy za jednym razem.
Jeżeli zamówienie zostanie zrealizowane częściowo w danym miesiącu (np. nie został wykupiony pełen limit 90 sztuk tylko 60 sztuk), to nie ma możliwości ponownego zamówienia z refundacją w tym samym miesiącu. Należy wtedy poczekać do pierwszego dnia kolejnego miesiąca.
Niewykorzystane sztuki nie przechodzą na następny miesiąc!
Czy w Medeocare można zrealizować zlecenie na wyroby chłonne?
Tak, zamówienie można złożyć na stronie medeocare.pl lub telefonicznie pod nr 22 230 25 52, a wnioski są realizowane przez Pracowników naszego sklepu. Należy dodać do koszyka produkty z kategorii „Refundacja NFZ”, podczas finalizacji wpisać numer zlecenia, numer PESEL pacjenta i zapłacić.
Jak otrzymać refundację wyrobów chłonnych?
Pierwszym krokiem jest wizyta u lekarza lub teleporada. Otrzymasz numer zlecenia drogą elektroniczną. Drugim krokiem jest zakup wyrobów chłonnych. Potrzebujesz numer zlecenia i PESEL pacjenta. Zakup może zrobić opiekun lub inna osoba. Refundacja możliwa jest w aptekach, sklepach medycznych, przez internet, np. na medeocare.pl oraz przez naszą infolinię 22 230 25 52.
Komu przysługuje refundacja wyrobów chłonnych?
Refundacja wyrobów chłonnych przysługuje pacjentom, którzy mają problemy z nietrzymaniem moczu lub stolca wynikające z innych chorób, takich jak:
– Choroba nowotworowa
– Niepełnosprawność umysłowa
– Choroba układu nerwowego
– Wada rozwojowa
– Dolegliwości na tle pęcherza neurogennego
– Zaburzenie funkcjonowania zwieraczy.
Jakie są maksymalne kwoty dofinansowania produktów dla osób z nietrzymaniem moczu lub stolca?
Maksymalne kwoty dofinansowania są następujące:
1. Dofinansowanie na poziomie 100% przysługuje inwalidom wojskowym, inwalidom wojennym oraz osobom represjonowanym. Kwoty dofinansowania wynoszą 1 zł, 1,70 zł lub 2,30 zł za jedną sztukę produktu, w zależności od chłonności.
W przypadku takiego zlecenia zamówienie należy złożyć telefonicznie pod nr 22 230 25 52.
2. Dofinansowanie na poziomie 70% przysługuje wszystkim pozostałym osobom uprawnionym do otrzymania refundacji. Kwoty dofinansowania wynoszą 0,7 zł, 1,19 zł lub 1,61 zł za jedną sztukę produktu, w zależności od chłonności.
Ile wyrobów chłonnych można uzyskać miesięcznie?
Limit ilościowy wynosi 90 sztuk produktów chłonnych na miesiąc dla wszystkich pacjentów.
Osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz dzieci do 18. roku życia cierpiące na ciężkie upośledzenie lub nieuleczalną chorobę mają do wykorzystania 180 sztuk na miesiąc.
Czy można kupić pieluchy dla osoby, która przebywa w szpitalu, z dofinansowaniem NFZ?
Niestety, w czasie gdy pacjent przebywa w szpitalu, placówka ma obowiązek zapewnić niezbędne leki, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyroby medyczne, w tym pieluchomajtki, bezpłatnie. W związku z tym, nie ma możliwości zakupienia dodatkowych pieluchomajtek i innych wyrobów chłonnych z dofinansowaniem NFZ w tym okresie. Z realizacją zlecenia powinno się wstrzymać do momentu opuszczenia szpitala przez pacjenta.
Jaki jest koszt wysyłki dla zamówień na produkty refundowane?
Dla zamówień od 90zł (po refundacji) dostawa jest darmowa (z wyłączeniem płatności za pobraniem u kuriera – ta usługa płatna jest maksymalnie 25 zł).
Możesz oczywiście do zamówienia dołożyć produkty nierefundowane (na przykład kosmetyki, artykuły do dezynfekcji, chemię gospodarczą, opatrunki itp.). Dla takich produktów darmową dostawę oferujemy to 189zł (Paczkomat) lub 289zł (kurier).
W koszyku zobaczysz kwotę, której mniej Ci brakuje do darmowej dostawy.
Przykład 1: Jeżeli brakuje Ci 10zł z produktów refundowanych i 50zł z produktów nierefundowanych, zaproponujemy żeby dołożyć produkty refundowane).
Przykład 2: Jeżeli brakuje Ci 20zł z produktów refundowanych i 5zł z produktów nierefundowanych, zaproponujemy dołożenie produktów nierefundowanych żeby zyskać darmową dostawę.